Tuesday

Anda dilarang menceburi bidang perniagaan internet jika.....

1. Tiada pengetahuan asas tentang komputer dan internet.Sekurang-kurangnya anda mesti tahu menggunakan komputer dan menguasai perkara-perkara asas mengenai pembinaan laman web dan juga penggunaan hosting.Pengetahuan tentang kod-kod HTML juga amat diperlukan.Cukuplah sekadar asas-asanya saja.Yang penting anda tahu..!

2. Menganggap internet adalah lubuk emas dan jalan pintas untuk anda menjadi bebas kewangan atau dalam erti kata lain, anda akan menjadi JUTAWAN segera.Bangun kawan..! Usah bermimpi di siang hari.Berpijaklah di bumi yang nyata.Sesungguhnya tiada jalan mudah yang sebegitu rupa.Saya sememangnya tidak menafikan bahawa perniagaan di internet ini dapat memberikan hasil pendapatan yang tidak disangkakan.Tetapi…itu semua memerlukan usaha dan kegigihan anda beserta cara yang betul untuk mendapatkannya.Dan yang paling penting, adalah mustahil untuk anda menjadi JUTAWAN dengan hanya membina perniagaan internet dalam masa 30 hari..!

3. Beranggapan bahawa semua produk anda akan laris terjual.Ini mungkin akan menjadi kenyataan sekiranya anda adalah satu-satunya penjual produk tersebut dan permintaannya pula adalah tinggi di internet.Tetapi harus diingatkan bahawa di internet terdapat beratus-ratus atau mungkin beribu bahkan mungkin juga berjuta orang menjual produk yang sama atau mungkin hampir sama dengan anda.Jadi di manakah peluang anda..? Jangan takut, peluang sentiasa ada dan terbuka luas.Rezeki anda tuhan yang tentukan…Walaubagaimanapun sebelum anda dapat menghasilkan jualan yang memberansangkan, banyak perkara yang perlu anda tahu dan lakukan.

4. Percaya bahawa perniagaan internet anda akan berjaya dengan hanya mengeluarkan modal yang kecil dan sekali saja seumur hidup.Tidak dinafikan bahawa perniagaan internet hanya memerlukan modal yang rendah jika hendak dibandingkan dengan perniagaan offline.Tetapi untuk memantapkan lagi perniagaan anda, anda perlulah mengeluarkan modal yang agak besar untuk menampung semua kos-kos pemasaran sekiranya ingin mendapatkan keuntungan yang berlipat kali ganda disamping kos untuk membayar hosting & domain, membeli buku@ebuku sebagai bahan rujukan dan sebagainya.Pendek kata, tiada istilah modal sekali seumur hidup.

5. Dibelenggu masalah kewangan dan terdesak untuk mendapat duit dengan mudah dan cepat.Sekiranya masalah ini yang sedang anda hadapi, terus terang saya katakan bahawa anda akan mudah ‘tersungkur’ sekiranya anda menceburi bidang perniagaan internet.Kenapa ya..? Ini kerana perniagaan internet memerlukan masa untuk anda meraih keuntungan.Disebabkan pemikiran anda yang sebegini, anda mungkin akan terjerat dengan mana-mana skim penipuan yang ntahapahapantah.

Jadi lebih baik anda fikir dulu sebelum buat..!

No comments:

Post a Comment